Min blogglista

torsdag 13 maj 2010

Igår hade vi kul...

Vi var till Annica och kurden och åt en sån fantastisk middag. Lax med världens godaste sås och potatis. Sen drack vi lite vin...eller lite och lite..
Marie och jag firade hälsan...Helt kärnfriska är vi...Det var en skön känsla efter läkarundersökningen.
Efter maten så började vi spela ett spel som heter "MED ANDRA ORD". Har ni spelat det?
Man ska förklara en sak med andra ord på tid och jag lovar att det blir många garv. Här kommer några exempel...

Marie (lite lätt berusad) skulle förklara:
Hon blir biten på en taggbuske, näe förresten hon kvävs av ett äpple, hon har sju små dvärgar...Jag funderar och gissar och gissar...TÖRNROSA, SNÖVIT....etc.etc....
Rätt svar: ASKUNGEN

OK, nu fattar ni ingenting. Marie var lätt berusad och hade lite svårt att skilja på alla seriefigurer. Behöver jag säga att tiden gick ut och att vi inte fick ngn poäng...

Jag (lätt berusad) ska förklara för Marie:
Långt nere i Sverige, bredvid Göteborg, lågpris butik, har gått som tv-serie.....man åker bussresor dit m.m.
Marie svarar: LIDL????? ÖHHHHHHHH!!! PUCKO! Fick inget poäng här heller...

Juha (helt nykter) skulle förklara för Marie:
Tjej med Laktos näsa....?????????? Marie gissar på Anna Nicole Smith...
Rätt svar: Maja Gräddnos....Behöver vi säga att de inte heller plockade poäng...

Jag skulle förklara för Johan:
Någonting på K som vi har? Mellan oss, gillar varandra...
Han svarar KÅTHET???? Pucko.....
Rätt svar: Kärlek

Vad andas vi? Ted svarar RÖK!!!??? Till saken hör att vi rökte vattenpipa. Man vet aldrig...med kurder. Så klart vi rökte....

Behöver jag säga att jag har en sån huvudvärk idag med träningsvärk i magen efter alla skratt. Tack alla....Johan och jag går runt och skrattar åt Maja Gräddnos vi...

Nu är Wilma hos Linn och David och planerar sitt kalas. Wiggo är hos Ted. Mitt bästa drag...
Jag skriver till er....Vad gör Johan undrar ni? Då svarar jag. Vi har hus...Ni förstår själv.

Kram och tack alla för att ni finns. Det går inte en dag utan jag är religöst glad över att ni finns.......

3 kommentarer:

  1. Låter som sagt att ni hade kul!! Gillar både Maja Gräddnos å Lidl - mohahahaha.

    SvaraRadera
  2. Hahahahahaaa va kul dä va!! Måste vi göra om snart å då ska jag banne mig se till att hålla ordning på allt!!! hehe

    SvaraRadera
  3. Moahaaa.. Skrattar högt! Alldeles för kul! Får se till att vara med nästa gång.
    Kram

    SvaraRadera