Min blogglista

fredag 14 maj 2010

Förstår ni skannings systemet på MAXI?

Jag fattar inte. Väldigt ofta så säger maskinen att det ska grankas. Det innebär att man får packa upp alla varorna, vara nervös att man scannat rätt, packa i alla varorna igen....Helt galet!
Mycket bättre att packa upp i kassan, kassörens fel om hon/han gör fel, packa ner igen och gå ut därifån helt luuuugn...
Jag läste på Ericas blogg att hon varit med om det och mig och Johan händer det ofta. Marie likaså...
Det har aldrig varit inscannat fel någon gång men man blir ändå så nervös...

Det kan omöjligt vara värt det....Hädanefter blir det en hederlig kassa....

2 kommentarer:

  1. Mä! Jag tycker det är suveränt!!!
    Visst har det blivit avstämning några gånger men inte så det stör. Men jag handlar bara där. Är ni blandhandlare?? Man kanske måste handla frekvent på Maxi för att det ska funka optimalt??

    SvaraRadera
  2. Annars finns ju Coop.. eller KÖPPERA som det heter i folkmun, Handla där i stället vettja, lättare och smidigare, och vi kunder har ju bevisats kunna på verka i rätt viktiga beslut, som ISRAEL Bojkotten tex.. By the Way.. Du handlar väl inte på HM nå mer nu då, smärtar mitt gamla hjärta att ett svenskt företag med så pass bra ekonomi använder sig av barnarbetare och inte kan ge fan i att öppna affärer i ISRAEL!!! Men om vi är många kan vi påverka.... HEJA HEJA HEJA.. // kommunisten.. PS. När ingen lyssnar när jag talar så skriver jag väl i stället då... hehehe, du kan inte gömma dig min vän. PÖSS

    SvaraRadera