Min blogglista

onsdag 18 november 2009

Wille sjuk

Johan är i Stockholm och jag och barnen ska mysa lite ikväll. Jag tänkte träna efter dagis och då skulle Wille ha barnen en stund. Skönt att Wille kan hjälpa oss. Wiggo brukar säga att han är Wille sjuk. Det innebär att han saknar Wille och att han vill krama han. De förstår inte Wille för så fort Wiggo ringer Wille så tror Wille att Wiggo e sjuk. Stackars dig Wiggo som är sjuk, säger Wille. Näe jag är inte sjuk säger Wiggo. Jag är Wille sjuk! Vad har du för fel då? Feber?
Ann-Catrin fattar om möjligt ännu mindre. Hon svarade. Wille är frisk men stackars Wiggo som är sjuk.

Wille sjuk betyder att han vill krama och gosa med Wille. Ibland är han mamma sjuk och pappa sjuk.

Ibland så går det upp för en att man är så lyckligt lottad över allt man har. Var tacksam över allt man har och att vi är friska.

En annan sak som e så skönt är att renoveringen har avtagit hos oss. Vi är "klara" och nu bara njuter vi av vårt boende. Vi trivs väldigt bra. Så här bra kändes det aldrig i det andra huset. Det som e roligt är att Wilma har fler kompisar här och att det är nyrenoverat gör en inte hellre deppig.

Sitter och funderar på de sista "klapparna". Vi kommer dra ner väldigt mycket i år med tanke på vår resa. Vi kommer ge ngt litet till våra föräldrar från barnen. Wilma önskar sig en Ipod Apple Nano och Wiggo vill ha lite duplo bilar och leksaker, tror ja. Wiggo tycker mycket om att sitta och rita och pyssla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar