Min blogglista

onsdag 11 november 2009

Vem e Wilma lik?

Igår hade Wilma glömt sina nycklar på skolan. Undra vem hon e lik?
Kom hem och hade ingen nyckel. Hon gick ner och kollade källardörren och den var öppen. När hon skulle gå in i källaren så prasslade det. Då vågade inte hon gå in. Då går hon upp till våra grannar och frågar om Heddas pappa kan följa med henne in i vårt hus.
Jag sa: Frågade du en läkare om han kunde följa med in i vår källare? Det ser ut som det gått en tromb igenom vår källare.
Hon svarade: vad är det med det då?
Jag sa: Jag männ han är ju läkare....
Hon svarade: Jahaaa.....vad spelar det för roll?

Jag tänker så här. Det har en jävla betydelse om han är läkare. Man ska ha fint när man har läkare i huset. Läkare är duktiga intellegenta människor som förstår att vi utsätter våra barn för trauman om man tittar i vår källare. Vi pratar livslånga plågsamma trauman för våra barn.

Tom PEO tycker det ser fördjävligt ut. Då kan man inte direkt anklaga han för ett perfektionisktisk beteende....
Det är bara att bita ihop. Heddas pappa dvs Magnus barnläkare har varit i vår källare. Det är bara att acceptera. Behöver jag säga att dagen innan fick Alidas pappa att följa med in till oss. Då hade strömmen gått och hon var rädd. Han var iallfall bara rörmokare...
Egentligen när jag tänker efter så kanske man skulle kunna förlänga sina arbetsdagar. Kanske Hedda och Alidas pappa kan börja och hämta Wiggo på dagis? Då kan vi jobba över och äta mysiga middagar på kvällarna. Kanske jobba lite på fler barn?!

1 kommentar:

  1. Fler barn tycker jag låter som en spännande lösning.....

    SvaraRadera