Min blogglista

måndag 2 november 2009

Hannahs topp fem i smink....

Hannahs topp fem i smink. Någon som provat..??

1. Consealer
Täck det mörka under ögonen och på eventuella blemmor med “Den lilla burken” från MAC. Jag använder färgen NC30 (finns för alla hudtoner).

2. Underlaget/basen
i.D Bare Minerals i färgen medium beigh över hela ansiktet, eller färgen Tan, om jag vill ha lite mer färg. Den ger ett jämnt och naturligt resultat (finns för alla hudtoner).

3. Kinderna
Make Up Stores rouge i färgen Luch, som läggs på den bulliga delen av kinderna. Ger ett piggt och rosigt intryck.

4. Ögonen
Mascaran Definicils från Lancome gör dina fransar långa, intensiva och ramar in ögonen snyggt. Helt enkelt bäst!

5. Läpparna
Eight Hour Cream från Elisabeth Arden må lukta skit, men är vårdande och ger en fin glans. Brukar även använda den ovanpå ett läppstift, med lite färg. Den är även bra för nariga händer eller mindre solbrännskador.

1 kommentar:

  1. halloj! har testat både ID:s underlag (blir lite "kakigt" när man är torr i hyn som jag), och så har jag testat rouget "Lush" från Make up Store och har snart använt slut på det, jättebra, sen har jag blivit beroende av Eight Our Cream, både som stift och kräm i tub... ja, det är jag det.
    Kram kram

    SvaraRadera