Min blogglista

onsdag 21 april 2010

Ledig dag och många drömmar...

Idag har jag beställt ny jobb dator samt hämtat hem 17 glasögon. Guuud vad jag önskar att jag skulle passa i glasögon. Jag tycker det kan vara riktigt snyggt med ett par coola brillor. Titta på Cecilia Blankens brillor. Hon är så snygga i dom och de gör henne så coool. OK jag är inte Cecilia det kan jag erkänna efter att ha provat 17 par. Jag kanske har hittat ett par som är ok. Är helt inne på pilotglasögon.

Nu är det natta och Johan och sitter och funderar vad vi ska göra för räcke på altanen. Ska vi ha glas, aluminium eller trä?
Det är såklart en prisfråga. Jag tar hellre trä och reser mer...Det är sååå lätt att man hamnar i renoveringsfällan. Det är good enough. Vi är klara med vårt hus om vi bortser från vissa rum samt utsidan. Det räcker!

Alldeles efter Wiggo kom till världen och vi renoverade och renoverade på Köpman så var det dags att stanna upp och fundera över vad som är viktigt i livet. Vad vill jag med mitt liv? För mig är det viktigt att få uppleva saker med min familj. Vi ska ha ngt att minnas tillsammans och prata om. Vi ska prata om upplevelser inte om hur fint vi hade hemma eller hur mycket vi har renoverat. Efter det så började vi försöka att prioritera upplevelser. Vi har några resor inplanerade i år. Egypten, Turkiet, Gotland. Jag och Johan har en dröm som vi planerar för...Behöver bara vinna lite pengar först....
Vi skulle vilja ta med barnen på en 3-5 veckors resa och bara åka runt med ryggsäck och leva billigt och ta dag för dag. Det ska vi göra under 2011-2013. Det är vårt mål! Det gäller att spara och att prioritera bort penseer, klockor, skor, jackor, inredningsdetaljer, Ikea besök m.m. och nöja sig med det man har.

Jag har många drömamr och det här är en del av dom...

Sluta renovera och börja lev är tipset från mig till dig. Det kan jag tacka Anna-Lena mycket för...Anna-Lena blev sjuk en period och efter det har hon en annan livssyn. Självklart så konsumerar jag och Anna-Lena massor i perioder...Det gör nog alla.


Generellt är många av oss alldeles för fokuserade på att renovera, göra fint och att ha ngt att visa upp istället för att leva och vårda sina relationer med nära och kära. Varför?
Renovera och att pyssla ger mig en jävligt skön kostsiktig belöningskänsla
Resa behöver planeras långsiktigt men ger mig en lång jävla skön belöningskänsla

En tankeställare. Inatt dog Malin H kusin i cancer. Han var 29 år. Han fick diagnosen för ca 6 månader sen när han sökte akut för magont.

LEV, LEV, LEV när ni kan.....

Jag kan inte nog ofta påminna er om att ge bidrag till cancerfonden.

Jag ska ge er en till tankeställare. Jag har kontakt med en präst som sa en tankvärd sak till mig.

Det finns tre saker som människor ångrar när de ligger på dödsbädden.
1. Olösta konflikter
2. Att de inte tagit sina drömmar på alllvar
3. Att de inte haft roligare i livet

Nu blev jag lite djup på kvälls kvisten. Vill bara påminna er att ta hand om er och lev livet som ni vill leva det. Det känns som att jag gör det. Jag bor med en fantastiskt kaotisk familj. Jag har en underbar man och två fina barn. En stuntman och en prinsessa....

(PEPPAR PEPPAR TA I TRÄ så börjar syskon bråken avta lite...)

1 kommentar:

  1. Men vad du skriver bra...precis så tänker jag med, vi skiter i att köpa hus o renovera, vi nöjer oss med våran lilla 3:a...istället kan vi åka på en utlandsresa samt göra lite kul på sommaren. Vi ska oxå åka på en lite längre resa när Victor blivit lite större och det är den resan jag vill minnas i framtiden inte att jag köpte inredningsprylar för si och så mycket....ja ja, vi får kanske vårat hus vi med i framtiden men fortfarande så betyder resor mer för oss....När åker ni till Turkiet? Vi åker 25:e maj...Ha det bra o du passar ju bra i glasögon!!//Linda

    SvaraRadera