Min blogglista

tisdag 2 mars 2010

Jag har börjat känna av det där med "små barn små problem" och "stora barn stora problem". Jag önskar för närvarande att jag hade en 8 månaders kolik bebis hemma. Nu är det kompisar, läxor och skidåkning som gäller. Wilma går hem från skolan vid tre tiden. Vi kommer oftast hem vid fem halv sex tiden. Då ska det göras mat, badas, tvättas, diskas m.m. Efter det så kommer vi på att Wilma kanske har läxa. Då är hon trött och klockan närmar sig sju-åtta tiden...
Vi avslutar dagen med bråk, trötthet och ofrivillig läxläsning. Hur gör ni andra för att få en struktur kring läxorna?
Vår målsättning är att Wilma alltid ska göra läxorna när hon kommer hem från skolan men då är vi inte hemma?!
När vi kommer hem är klockan fem-sex och efter mat så är klockan sju-åtta. Hur gör vanliga strukturerade familjer?
Hjälp oss...
Wilma frågade idag varför vi inte kan skaffa fler barn och bli som familjen annorlunda...??
Vad svarar man?

1 kommentar:

  1. Sånt här är ju aldrig lätt, men vi säger till Tea att hon SKA börja med läxan när hon kommer hem(men hon har veckoläxa-har Wilma från en dag till en annan??).Så Tea har ju nga dagar på sig...
    Ang maten så försöker jag planera dagen innan vad vi ska äta(är jag riktigt på hugget så skalar jag ev.pot på kvällen innan. Vi kommer hem mellan 16.30-17, vi är oftast klar till 18 m maten.....

    SvaraRadera