Min blogglista

söndag 28 mars 2010

Hur gör ni andra?

Hur hjälps ni åt och fördelar hemsysslorna? Johan och jag har en deal att vi tvättar varannan vecka och sorterar. `KLART VI HJÄLPS ÅT OCKSÅ OM DEN ANDRA HAR MYCKET..

Vi byter på söndagar. Om man inte tvättat undan och sorterat får man fortsätta tills det är rent och då tar den andra över igen. Hänger ni med? Jag har tvättad och sorterat i 2 veckor nu. Orkade inte ta tag i det och mamsen har hittad på att hon op knä. Därför fick jag fortsätta och ta tvätten i 2 veckor. Idag sorterade jag för nu ville jag att Johan skulle ta över. När jag hade gjort klart i tvättstugan försökte jag gömma mig men Johan uppmärksammade direkt att jag lämnat ca 300 omaka strumpor. MAAAAAAAAAAAAAAAAALIN, 300 strumpor ligger här???? Du har lämnat 300 strumpor?? JAAA det var första gången, sa jag. I HEEEEELveeete hörde jag från tvättstugan. Fult att svära bland barnen, tycker jag.
Visste att han skulle komma på mig. FAN vad jag hatar strump sortering. Skulle kunna köpa nya strumpor istället.

Vi fortsätter...

Vi kör kattlådan var tredje vecka..Johan, Wilma och Jag varvar.

Plockar i och ur diskmaskinen gör den som inte lagat mat. Eller ingen förresten...mohahahhah. Det gör vi dagen efter..

Dammsuger gör oftast jag eller ingen. Johan tycker nog att han gör det lika mycket men det gör han inte. Plockar gör vi båda (mest jag enligt mig och mest han enligt Johan) Rensar i hallen gör vi båda eller ingen.

Jag vattnar blommorna.

Förresten kom på en sak. Pensionsparar ni och hur/var??? Det är en stooor ångest bubbla för mig. Hjälp mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar