Min blogglista

söndag 19 april 2009

Igår var vi i huset och rensade i trädgården

Dessutom tog Wilma ut sin cykel. Det gick jättebra i 0.00000001 sekund tills hon vurpade. GRIN! Jag visste det. Jag ville skrika: jävla sopa hur cyklar du?
Jag skrek istället: Hur gick det älskling? i lugn ton..
Man kan inte skämma ut sig än för sina nya grannar....

Idag ska Sölve hjälpa Johan och kapa ner hela trädgården. I vår nya trädgård så har mormor planterat hejvilt. Allt som varit billigt har hon förmodligen tvingat morfar och planterat ner på totalt ologiska ställen. Dom har varken rensat eller klippt ner trädgården sen 1888 före kristus. Dessutom är det 245 893 rosenbuskar som är 2x4 meter. Hela trädgården är i skugga i dagsläget. Idag ska det kapas.
Mormor kommer få ett anfall när hon ser vad vi har gjort. Hon ringde precis och sa att hon skulle gå dit. Då sa jag att vi har kapat ner nästan allt. Då sa hon: ja det förstår jag men det är väl bara närmast huset där dräneringen ska göras...
Då hör jag mig själv säga. Kanske liiite mer....
Idag vid 15 tiden kommer vår trädgård bestå av 15 cm rötter. Jag kommer vara lycklig och mormor olycklig.

Snälla Gud: Ta hand om min mormor idag. Lär henne att acceptera det hon inte kan förändra. Ge henne Magnus Samuelsson styrka idag.

//KRAM

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med trädgård....tänk dig reaktionen när vi grävde upp å kastade rosbuskar som planterades på 40-50-talet!!!!!!!!!! Helgerån var ett ord jag mindes.....

    SvaraRadera