Min blogglista

onsdag 11 mars 2009

Våra nya fönster


Här e vårt nya sovrumsfönster och Wiggos nya fönster. Här blir det en vägg imellan sen. Spännande att se resten av fönstrena när dom e på plats. Det längtar ja till. Jag tycker Roffe jobbar på inninordens snabbt..
Vi lider av lite beslutsångest jag och Johan. Ena dagen kan vi säga till Rolf så här ska vi ha det, andra dagen kanske vi har kommit på en ännu bättre idé dock kanske sämre byggtekniskt.
Tex vi hade bestämt oss för dusch och var den skulle vara. När hantverkarna var där och drog in nya avloppen så kom jag på jag ändå kanske vill ha ett badkar.
Rolf......det är en sak......Vad tror du om badkar istället?
Det är skönt när man e frössen och barnen tycker om att bada. Ringde Johan på jobbet åh sa, ska vi inte ha badkar? Men va fan sa han. Bestäm dig...
Då vill jag ha badkar. Så drog vi in rör för badkar i stället.
I köket skulle vi ha ekgolv. Helt plötsligt så kom ja på via tips från Malin H att det vore grymt med klinker istället. Vi började surfa på det. Klart vi ska ha klinker i köket...
Rolf.....det är en sak. Vi tänkte ha klinker i köket istället....
Igår skulle vi bestämma var eluttagen ska vara. Rolf och Holmgren firade säkert när de fick reda på att jag låg i 39 graders feber....
Johan ritade upp och visade Holmgren. Då hör Johan Rolf säga. Skynda dig åh dra elen för fan för om en timme kan detta drastikt ändras....Då är det inte säkert att de vill ha el där du precis har dragit in el...
Det e så svårt att ta alla beslut. Vi har ännu inte valt kakel, klinker. Det tycker jag är så förvirrande. Det finns för mkt fint.
Fortsättning följer...

7 kommentarer:

  1. Husägarproblem så in i norden =)
    Hur blev det bänkskiva, vilken sort? Eller har ni inte bestämt er ännu =)

    SvaraRadera
  2. Tupiskt er att inte kynna bestamma sig !!Två stucken personer som ar helt forvirrade !!!Hyr ska ni kynna bli klar med det har. Salj o gor nå annat for pengarna. Kop en cykel kanske for det behover ni nog...sen...eller va har nu for bil, alla hoginkomsttagare kor tyskt....sitbilar ar val de...

    SvaraRadera
  3. o vem brur sig om ni har feber,,det har val alla ny for tiden...det hander lite pa den har sidan..inget alls nastan.Tror att de flesta i den dar staden har feber pa nott vis...Hor kan man bo dar,,tacka vet jag pajala dar ar det trevligt folk...

    SvaraRadera
  4. Höginkomsttagare behöver nog inte fundera så mycket eller??
    Händer lite??
    Feber??

    SvaraRadera
  5. Undrar vart runningbeer bor...eftersom det är trevligt folk i Pajala

    SvaraRadera
  6. Dy har val aldrig tjanat sa mucke pengar,,,mucket snack o lite verkstad som vi sager i vastindien.Ny tror ni att jag bor i pajala!!!det har jag gjort men jag flyttade hem igen till vastindien for det var varmare har. sommar aret runt....Tucker du ska ga till doktorn om du inte vet va feber ar, dy skriver feber ???. Da ar man sjykm.va kan en dam i din hoga alder joba med eftersom du tror att du ar en hoginkomsttagare.Jag tjanar nog en hel del mer an dy.ager ett flertal hotel har nere........

    SvaraRadera