Min blogglista

söndag 29 mars 2009

Två sköna tågresor eller......

I fredags så var jag i Stockholm på säljmöte. Väldigt trevligt och spännande möte. Tåget gick klockan 9.00 så jag hade lite sovmorgon hemma. Gick sakta till tåget å köpte med mig en kopp kaffe på tåget. Jag tänkte nu ska jag njuuuta på tåget. Hinner inte mer än på tåget så hamnar en bebis bakom mig. När vi passerade Iggesund så börjar bebisen skriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiika. Jag kan lova att mitt tålamod var slut i Gävle. Bebisen bara skrek och skrek. Jag höll på att bli galen. Trodde självklart att hemresan kommer bli bättre....

När jag skulle åka tåget hem från Stockholm så köpte jag två tidningar och en kopp kaffe. Nu ska jag njuuuta.....Hamnade väldigt bra i tåget. Bara lugna glada människor runt omkring mig. Precis innan tåget börjar rulla så kommer det in en 7-8 grabbar som har druckit ca 10-12 öl för mycket och sätter sig runt mig......De hade liksom platsera runt mig. När de började dricka allt mer och sjunga Tingeling Tingeling,,,,,,,,,,,,,,,,så började de djupare livsfrågorna cirkulera i mitt huvud. Vad har jag gjort för ont för att förtjäna detta? Varför vill Gud straffa mig på detta vis? Varför ligger det en förbannelse över just mig?
I 2,50 minuter fick jag höra Tingeling Tingeling i olika tonarter. När vi passerade Söderhamn började migränen på allvar sätta in...Jag började fundera över snabbaste vägen att bli smärtfri. Alla ni som vet hur snabbt TREO fungerar kan förstå när man börjar fundera över ett snabbare alternativ. TREO SUPP!!?? Jag tänkte att jag måste få in en treo i kroppen och det är fort.
Malin Holmberg föreslog att jag skulle göra den kornformad och liva upp resan lite....

När jag hoppade av tåget i Hudiksvall så var jag en lycklig människa. Uppskattade tystnaden så oerhört tills jag kom på mig själv med att sjunga Tingeling, Tingeling. Då kom styggrynkan igen...
Ooootroligt vad idioter det finns på tåg.

Vad är värst? En skriiiikande bebis eller fulla 40-åringar som sjunger Tingeling, Tingeling....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar