Min blogglista

onsdag 11 februari 2009

Plats för bergvärmen

Här har det stått en olje cistern eller hur fan man nu stavar till det . Rätta mig gärna! Nu luktar det olja hela huset och sen imorgon så installeras bergvärmepumpen.
Idag när jag kom till Snickaren dvs Roffe så drack vi kaffe å sen började jobbet.
Idag Malin ska olje cisternen rivas och det innebär att vi måste röja i källaren och ta bort allt. Det innebär även källar gången där mormors alla saker står+en frysbox som hon har. I frysboxen är det typ 10 älgar, 5 rådjur, 2 lamm, 800kg bullar och bakverk i. Allt ska bort, sa Rolf. Va bra sa ja det fixar vi under veckan. Under veckan hörde jag han säga med betydligt mer ansträngd ton. Imorgon när jag kommer ska det vara tomt! Åh herregud jag behöver Losec, benzo prep och you name it.
Japp vad bra för vi har inget annat att göra ikväll. Jag satt precis imorse och funderade hur fan jag skulle få denna dag att gå. Jag hittade verkligen ingenting att göra. Lugnt på jobbet, lugnt privat, harmoniska barn och själv känner jag mig vältränad och så inni norden snygg. Kanske en av nord europas snyggaste när jag tänker efter....
Efter det så träffade jag Duon Pelle Platt och Pelle H. Dom kom med en idé i huset som kommer kosta oss ytterligare 50 000. Jag vill bara rikta ett stort tack till dom som hjälper oss att få pengarna att rulla. Tack! Tack! Tack! Vi har faktiskt ingenting annat att lägga pengarna på i dagsläget. Litet ingrepp mycket dyrare men ack så mycket snyggare. Dom har smak dom här killarna...Kanske inte på kläder men på inredning...Mohahahahhahhhahahah.......Nu skrattar ja gött iallafall. Måste tillägga att grabbarna har betydligt bättre stil nu efter Sussa å Malin H än innan...Mohahahahahhaahh
Nu ska jag göra två äggmackor till lunch. Hejdå Fredrik Paulun...Åtminstående en halv GI metoden...Ägg är bra men kanske inte dom två vita frallorna....

2 kommentarer:

  1. Köpe och köpe... jag hör inge annet.. :-) ha ha ha

    SvaraRadera
  2. Men det är väl härligt med kamrater!!!

    SvaraRadera