Min blogglista

tisdag 24 februari 2009

Klä på Wiggo är alltid en upplevelse...

Wiggo är en underbar liten krabat. Enviiiiiis till tusen. Nu planerar vi en resa till Hongkong. Beror delvis på hur många till ideér målar Pelle ska komma med. Alla hans ideér kostar nämligen 76.000kr exkl. moms. Självklart ska vi hälsa på Wilmas kusiner och Henric och Malin i Hongkong. Kanske vi kommer hem med lite nya recept till er som inte är på Findus påse.
Innan det ska vi få ordning på vår barnuppfostran. Vi e helt enkelt sämst men ändå good enough. "Tillräckligt bra" betyder det för alla mina släktingar som inte förstår engelska.

Okej, barnuppfostran. Jag vet inte var jag ska börja. Men om vi börjar med allt han inte vill.
Klä på sig
Klä av sig
Byta kläder
Äta
Inte äta
Äta lite
Småäta
Dela med sig av leksaker
Inte dela med sig av leksaker
Sova Vakna
Äta
Inte äta
m.m
m.m
m.m
m.m
m.m
m.m
m.m
m.m
m.m
m.m
m.m
m.m
m.m
m.m


Då kommer vi till det han vill göra.
Gå på buspalatset
Åka till Thailand (kommer tyvärr inte längre än Iggesunds badhus med det där humöret)
Nu tog det slut.


Innan vi åker till Hongkong behöver vi lära oss att uppfostra barnen på ett bra sätt. Malin ( Henrics fru) är ultra pedagog. Hon har barn som sitter tills hon säger till att dom får röra sig. Jag lovar att om ja sa till dom att de skulle sitta still å vänta på mig så satt de kvar om 102 år om jag inte gav dom klartecken att röra sig. Ok, nu förstår ni att vi behöver få ordning på Wiggo innan vi passerar Iggesunds badhus. Malin har gjort ett superfint jobb med tjejerna. Henric har ....ja vad säger man. ......Tagit tjejernas packade ryggsäck å åkt. Class!

Bara för att ge er ett hum, en bild av hur det är att klä på Wiggo så vill jag att ni ska blunda och andas. Stäng igen ögonen å försök slappna av. Tänk er att klä på en levande Gädda i en POP overall. Då har ni vår morgon.

Dagen avslutades med att Wilma sa: Vilka tjocka lår du har mamma! Men du har säkert fint kött. Okej då ska vi helt plötsligt både uppfostra och gå på GI-metoden. Lyllo Johan, han kommer önska att jag hade migrän och pms samtidigt. Jag kommer säkert vara gullig i humöret.


Kram å godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar