Min blogglista

torsdag 5 februari 2009

Ett hus och en falukorvsring rikare..

Idag har vi varit på banken och skrivet på huset. Gud vad skönt nu är det klart. Nu äger vi ett hus som behöver, eller som vi vill total renovera. Kult!
Idag när jag, Johan och mormor var på banken så hände ngt konstigt. Vi 3 + bank kvinnan sitter i en liten glaskur å helt plötsligt så frågar mormor Johan om han vill ha korv. Korv? Frågar Johan. Ja, jag har varit i Iggesund (med buss) och köpt Tillmans falukorv. Hon hade alltså en falukorvsring med sig på banken i en Ica plastpåse. Efter att ha tänkte efter en stund så hämtar jag andan å frågar mormor hur hon hade tänkt sig att vi skulle äta en falukorvsring på banken? Då skrattade hon och sa att det bara var att ta om vi ville ha....Kan ni tänka er hur det skulle se ut? Langa upp en falukorvsring å ta en tugga inne på Hudiksvalls sparbank? Jag kan inte ens berätta resten som hände därinne men ofattbart roligt var det. Hon e fullkomligt galen men hon skrattade lika gott som oss. Efter detta så åkte vi med ett hus rikare och en Tillmans falukorv hemåt igen.

//ML

1 kommentar: