Min blogglista

måndag 28 december 2009

Vad ska man göra idag?

Idag har vi en ledig dag. Jag och barnen. Gud vad mysigt. Vi ska bara krama varandra, gå runt i mysisar och vara snälla.

VERKLIGHETEN
Vaknade av ett gallskriiiiiik kl. 8.30. Wiggo hade kastat sin macka på Wilma och Wilma kastade sin macka tillbaka på Wiggo. Båda barnen skrek som om de hade fått in en kniv i ryggen. Jag kastade mig ner för den rosa trappan som liknar ett "delfinollon" och undrar vad som hänt. Båda sitter som mack pulade och skriiiker. Det går en tanke genom mitt huvud. Hur lång tid är det kvar tills Johan kommer hem från jobbet? Vad kan man hitta på idag där man ser barnen så liiiite som möjligt?

Messar snabbt Juha och frågar vad de ska göra idag. Jag får svaret ÖVERLEVA!
Jag skickade tillbaka: Vad kan vi hitta på idag där vi är med barnen så lite som möjligt?
Juha svarar: Den som har det svaret borde vara miljonär...

Vi kommer överens om att Bowla

1 kommentar:

  1. Visst är de härligt med syskonkärlek!?
    Tänk att de kan i ena stunden pula varandra med mackor å i andra stunden sitta i soffan å gosa?! Jag vill ha gos alternativet hela tiden ja´!

    SvaraRadera