Min blogglista

onsdag 28 januari 2009

Idag är jag föräldraledig åh vad mysigt....eller?

Idag blir det en mysig dag. Inga bråk och bara mys. Vi ska bada, äta en lugn och go frukost sen kanske barnen kan bestämma vad vi ska göra idag. Trodde jag ja. Det började med bråk och skrik om Nintendo DS. Jag vet inte vad det är för fel men mina barn bråkar jämnt. Med varann, om varann och med oss. Ibland blir jag riktigt galen, eller kanske ganske ofta.

Dagen började med bråk, tråkig frukost, städa, plocka, plocka, plocka, tvätta, plocka, plocka. Bada barnen under tvång. klä på barnen under tvång, äta under tvång.
Är det fler som har det som oss?

Okej, vad kan få det att kännas bättre. Helt plötsligt så kommer jag och tänka på min vän Anna Wiberg (fd Anna-Lena Söderstedt). Hon väntar sin första barn nu i Maj. Om hon ska ha två barn och får ca 3 år mellan varje barn så kommer hon vara 55år innan barnen flyttar ut. Dvs om barnen flyttar när dom är 18 ja....mohahahahahah
Det innebär att hon har bara 8 år kvar till sin pension. Nu känns allt bättre. Det kan alltid vara värre!!! hahahhahah
Jag är inte en ond människa bara lite skadeglad. Barnen är självklart det bästa som hänt oss men idag är det en liten krävande dag.
Nu kommer Darling hem på lunch så nu ska ja passa på att duscha. Sen blir det buspalatset med Malin Westman och Malin Holmberg och Co. Om mina barn sköter sig vill säga...

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar